SaraLejonhjerta

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

En flickas mardröm.

Av Sara Lejonhjärta - 16 februari 2011 19:15

Nu är det dags att ni får veta. Det som tryckt ner mej så otroligt mycket.
det som skadat mitt hjärta och min själ föralltid. Det blir inlägg med en hemsk historia. Men jag har lovat att skriva om det. Och det jag kommer att skriva kan hjälpa fler utsatta tjejer där ute.
_______________________________________________________________________

Det är nu 8 månader sen det hände. Det man bara läst i tidningar och sett på filmer, det man aldrig ens kunde tänka att det kunde hända en själv.
 Jag blev våldtagen. Jag kan inte beskriva,. Den rädslan, ilskan och chocken.
Jag sa ifrån, jag försökte göra motstånd. Men tillslut gav jag upp och lät det hända. Jag akn inte sluta tänka att allt är mitt fel, att jag inte gjorde tillräkligt motstånd, jag vet att det inte är mitt fel, men tanken finns alltid.


Det tog 7 månader innan jag berättade för mina föräldrar, jag vågade inte innan, av rädsla att de skulle bli arga på mej.. men det är självklart att de inte blev
Men några av mina vänner visste, de stöttade mej så gott de kunde. Det hjälpte mej mycket, men varje ensam sekund får mej att minnas.


Polisen blev inblandad, det blev förhör. Det var nästintill lika hemskt som själva händelsen,. Att behöva sitta där och berätta allt, tvingas minnas allt, varenda detalj. Berätta allt för en helt främmande person, med två kameror riktade emot mej. Att dra upp allt så exakt var seriöst som att uppleva allt igen.

Jag sa redan innan förhöret att jag inte ville dra in polisen i detta, att det ändå inte skulle hända något i slutändan, att jag bara skulle må sämre av att behöva minnas. Sen dagen det hände har jag bara velat glömma. i hopp om att en dag bli den jag var innan, den lilla glada tjejen som alla gillade att umgås med, jag var aldrig ensam, jag var alltid gllad och spred glädje med mina vänner.

Men polisen sa bara att de var tvungna att göra en utredning.
 Så jag var såillatvungen att göra det.


Som jag har skrivit förut har det varit många jobbiga möten osv,
Det senaste var med min advokat, hon sa om och om igen att min chans att vinna i en rättegång var liten., samtidigt som jag satt och grät & skrek att jag bara ville lägga ner allting, men nej, hon kunde inte göra något.


En sak som gör det hela värre är att jag inte är den enda som blivigt utsatt för detta av denna person. Vi är många, den yngsta är TOLV år! det gör mej så otroligt arg att poliserna inte gör mer.
Jag fick ett brev  från åklagarmyndigheten där det står att fallet är nedlagt.
Killen som gjort detta mot oss går nu helt fri, helt fri att förstöra fler familjers liv. Det är fel, så jävla fel! Bara för att det inte finns bevis nog. Det enda som kunnat få honom straffad hade varit om någon sett det. men hur ofta sker det licksom?!


Det jag och mina vänner berättat för polisen räcker inte,.
Medans han har suttit och ljugit sej igenom förhören.. det är så jävla sjukt!

Jag uppmanar er tjejer där ute, om ni någonsin blir utsatta för något liknande, det behöver inte vara en våldtäckt, vad somhelst.. Om en kille gör något mot dej när du en gång sagt nej är det fel! Våga skrika på hjälp, våga slå, gör vad som helst för att ta er därifrån. Om ni inte lyckas så ring polisen så fort ni kan. Vänta inte som jag gjorde, det leder bara till ett sjukt jobbigt liv med mycket ångest.

Om någon som läst detta känner att det finns något ni vill prata om eller fråga så gör det, jag kommer alltid att ställa upp för utsatta flickor, för detta ska ingen behöva gå igenom.. Det finns inga dumma frågor tjejer!
ni kan nå mej här på bloggen,
Mail/msn sara_ea@live.se
Facebook sara lejonhjärta e andreasson
Bilddagboken saralejonhjerta


Jag vill hjälpa er, jag lovar! Jag ska klara detta, och jag vill hjälpa fler att göra det. Jag ska nå mitt mål.. Att bli den jag en gång var. Eller så nära det går iallafall. För med detta hack i mitt hjärta och själ kommer jag aldrig kunna bli exakt den jag var. Men såren läker med åren har jag hört.. hoppas det stämmer.


Jag säger det igen, var inte rädda att prata om något,

Ha det bra /SaraLejonhjärta.




 
 
Fågelskådaren

Fågelskådaren

23 februari 2011 16:49

Jag har aldrig blivit våldtagen men kan förstå att det måste vara fruktansvärt.

http://birds9.bloggplatsen.se

Sara Lejonhjärta

23 februari 2011 16:52

var glad för det,.
Det är hemskt!
Att känna sej så oren och pressad längs botten.

 
sandra

sandra

23 februari 2011 17:09

Jag vet hur det känns :( Men jag gjorde valet att inte anmäla för jag visste att målet skulle läggas ner som i ditt fall. Jag vet hur det känns att se sig i spegeln och känna sig som en smutsfläck att alltid känna sig äcklad av sin spegelbild.

http://www.tankarnaeallt.bloggplatsen.se

Sara Lejonhjärta

23 februari 2011 21:17

Det känns sjukt att säga det, men du gjorde nog rätt..
"när jag ser mej i spegeln vänder jag mej om" en bit ur en låt som btyder mycket för mej,.
Det är sjukt att man ska behöva må såhär,.

 
candydee

candydee

23 februari 2011 21:14

Beklagar verkligen, fy fan! Men får man fråga varför han inte kan bli dömd om ingen sett det? Får inte ihop det.. Vet många, sex och våldsfall där det lett till dom utan något som helst vittne.. För det finns ju oftast inget, om det inte råkar bli så. För skulle där finnas skulle ju inget hända???

http://candydee.tk

Sara Lejonhjärta

23 februari 2011 21:16

det är bara sjukt "/

 
BitchigSnigel

BitchigSnigel

24 februari 2011 02:14

Måste bara säga att jag är imponerad över att du vågar prata om det så öppet.
Jag hoppas att du en dag kan lägga det bakom dig och bli den personen du en gång var och vill vara igen.
Jag har sedan gymnasiet jobbat med att sprida ordet att en våldtäckt inte är offrets fel och att det är viktigt att anmäla för det kanske finns flera offer.
Samt spridigt länkar och nr till folk man kan prata med (bris, polisen osv)
Samt givit ut min mail och liknande till tjejer som behöver prata.
Dock har jag aldrig varit med om ett sådan övergrepp så jag kan inte sätta mig in i hur hemskt det måste vara men att veta att du vill hjälpa andra och vågar prata om det gör mig så otroligt glad att det knappt går att beskriva.
Många går runt och känner skuldkänslor när de igentligen borde vara och anmäla den hemska människan för vad den har gjort mot dem.
Det är viktigt att sprida ordet att det inte är ditt fel att du blir våldtagen.
Det spelar ingen roll hur mycket du har hällt i dig eller hur du är klädd.
Det är ALLTID förövarens fel.
Otroligt starkt jobbat av dig! fortsätt så!
Mvh Madde aka BitchigSnigel

http://bitchigsnigel.bloggplatsen.se

Sara Lejonhjärta

24 februari 2011 02:18

Tack för dina ord!
Jag försöker vara stark och hjälpa så många jag kan!
En dag ska jag minsann kunna stå stolt och säga att jag vunnit kriget mot mej själv.

 
Ingen bild

Dennis

28 maj 2011 01:38

Usch! Fyfan så jävla hemskt! Mår faktiskt helt seriöst dåligt när jag läser det, o tänker då hur i helvete dåligt du måste må av det :( aae fyfan det finns verkligen idioter till allt... O med Sveriges rättsystem så lär det bara växa med såna... Eller ja om man nu kan kalla det ett rättsystem överhuvudtaget..
Kan jag hjälpa till med något så är det bara säga till ska du alla fall veta!

Sara Lejonhjärta

28 maj 2011 02:27

Det finns inte ord för hur jag mår, eller hur jag har mått, nu mår jag iallafall bättre när jag vågat berätta om det, jag får stöd o har alltid någon att prata med,
Tack så jätte mycket för att du bryr dej dennis, det betyder ska du veta!

 
emma

emma

8 oktober 2011 13:17

förstår dig precis, har också blivit utsatt för samma sak väldigt nyligen

http://eemmalouiise.blogg.se

Sara Lejonhjärta

18 oktober 2011 23:15

ÅÅÅH jag blir så sjukt arg! varför händer det fler :c
Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt! Hör av dig om det är något!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Lejonhjärta - 25 juni 2014 00:05

Kör en livsuppdatering i bilder. Jag har tagit studenten, umgås med underbara människor och är så jävla lycklig! Vad mer kan man begära? Let's go! ...

Av Sara Lejonhjärta - 15 maj 2014 13:28

                 Saker jag stör mig något så förbannat på idag (typ alla dagar):  Folk som lägger sig i andras förhållanden och hittar på rykten för att förstöra. Folk som skrattar och "retas" såfort man skriver något fint/gulligt om/till sin pa...

Av Sara Lejonhjärta - 3 april 2014 00:56

Ikväll kände jag för att minnas det fina stunder. Här kommeren massa bilder från just såna stunder under 2012 genom min kamera.                                                                                   ...

Av Sara Lejonhjärta - 23 mars 2014 23:37

Idag är det min födelsedag. 20år. Vart tog åren vägen?! Jag har under helgen blivit firad av familj/släkt samt endel vänner. Har fått så fina saker, god mat, bästa tårtan, kramar och fina sång från olika håll;) Här kommer bilder på endel av pr...

Av Sara Lejonhjärta - 18 mars 2014 01:09

Jag har en jävligt go människa i mitt liv. Det råkar vara så att han åker till fucking Afrika två dagar efter min 20årsdag och därför missar mitt kalas. Inte helt okej. Men eftersom han själv nyligen fyllt år så är det okej. Och kameler blir glada a...

Ovido - Quiz & Flashcards