SaraLejonhjerta

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

När jag höll på o drunkna, tänkte jag på dig.

Av Sara Lejonhjärta - 2 maj 2012 22:25

Hej hopp jag suger på att blogga jag vet! Tycker inte det är så roligt när man inte har nått att skriva om, och när man väl har det finns ingen tid..
Men i måndags var jag på liseberg i alla fall, Stört roligt!
Bilder finns här - >http://adjenfer.devote.se/ 


Och idag var jag statist i två olika trafik olyckor, det var en övning för brandmän, räddningstjänsten och ambulanspersonal. Det var riktigt roligt och lärorikt!
Dock ganska obehagligt! Men det gick bra, inte så många riktiga skador som tur är! :)


I olycka nummer 2 var jag ensam i bilen då den låg såhär. Det skulle föreställa en olycka mellan denna bil och en motor cykel, Jozzan spelade mc föraren och låg medvetslös framför bilen, jag låg fastklämd i bilen med allvarliga smärtor i ben, rygg och nacke. ( väldigt glad att det bara var skådespel) 
   
 Jag låg där i en bra stund, kändes som flera timmar.. Men en från ambulansfolket klättrade in i bilen och satte på mig ett nackstöd, mössa, syrgasmask, skyddsglasögon och en filt. De skulle välta upp bilen så den stod på alla fyra hjul, sedan klippa bort taket för att kunna få ut mig utan yttligare "skador". Efter det såg bilen ut såhär :

Väldigt obehagligt!


Första "olyckan" har jag inga bilder ifrån, men då var jag och jozzan i en bil som låg på taket, hon låg över ratten och var "svårt skadad" Jag hängde i bältet och skulle knappt vara skadad alls, men efter att ha hängt där en stund började revbenen göra brutalt ont och jag kunde knappt andas. Det var riktigt läskigt!
När jag hängde där kröp det in en som höll satte dit nackstöd och syrgasmask, sedan skar dom av bältet så jag ramlade ner, inte skönt! sen lyckades de få ur mig ganska fort och spände fast mig på en bår osv.

Detta var som sagt verkligen en lärorik dag!   
Men nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter.. så jag ska gå och duscha, sen krypa ner i sängen och "tagga" inför nationella i engelska som jag har imorgon..
Jag ska även fylla i min gadd imorgon! Och hämta mitt leg :D


aja Godnatt på er! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Lejonhjärta - 25 juni 2014 00:05

Kör en livsuppdatering i bilder. Jag har tagit studenten, umgås med underbara människor och är så jävla lycklig! Vad mer kan man begära? Let's go! ...

Av Sara Lejonhjärta - 15 maj 2014 13:28

                 Saker jag stör mig något så förbannat på idag (typ alla dagar):  Folk som lägger sig i andras förhållanden och hittar på rykten för att förstöra. Folk som skrattar och "retas" såfort man skriver något fint/gulligt om/till sin pa...

Av Sara Lejonhjärta - 3 april 2014 00:56

Ikväll kände jag för att minnas det fina stunder. Här kommeren massa bilder från just såna stunder under 2012 genom min kamera.                                                                                   ...

Av Sara Lejonhjärta - 23 mars 2014 23:37

Idag är det min födelsedag. 20år. Vart tog åren vägen?! Jag har under helgen blivit firad av familj/släkt samt endel vänner. Har fått så fina saker, god mat, bästa tårtan, kramar och fina sång från olika håll;) Här kommer bilder på endel av pr...

Av Sara Lejonhjärta - 18 mars 2014 01:09

Jag har en jävligt go människa i mitt liv. Det råkar vara så att han åker till fucking Afrika två dagar efter min 20årsdag och därför missar mitt kalas. Inte helt okej. Men eftersom han själv nyligen fyllt år så är det okej. Och kameler blir glada a...

Ovido - Quiz & Flashcards